FANDOM

Artur Pendragon
ARTIE
Ogół
Filmy Shrek Trzeci
Znajomości
Przyjaciele Merlin
Rodzina
Kuzynostwo Fiona
Bratanostwo Fergus
Felicja
Farcle
Szwagrowie Shrek
Inne
Główny wróg Książe z bajki
Cel Dobre władanie Zasiedmiogórogrodem

Artur Pendragon to postać pojawiająca się w filmie Shrek Trzeci.

WyglądEdytuj

Artie jest blondymnem o bujnej fryzurze i jasnych oczach. Jest szczupły, niezbyt umięśniony. Zazwyczaj jest ubrany w strój, w skład któerego wchodzą: część podobna do czerwonego, lub ciemnoróżowego płaszcza, wąskie brązowe spodnie i buty podobnego koloru.

HistoriaEdytuj

Po śmierci króla Shrek miał przejąć władzę, jednak nie bardzomu to odpowiadało. Dlatego też zamiast niego wyruszył w podróż w poszukiwania Artura, który miałby go zastąpić. Jednak ogr i Artie cały czas kłócili, czego efektem było rozbicie statku, którym płynęli, na wyspie. Szczęśliwym trafem losu spotkali tam byłego nauczyciela Artura, Merlina, który był starym szalecem, jednak pomógł podróżowiczom wrócić do domu.
Na miejscu okazało się, że Shrek ma grać w sztuce, w której zostanie zabity. Uwięziono go, a od śmierci uratowały go Fiona oraz jej przyjaciółki.
Shrek oznajmił Arturowi, że teraz może sam wybrać, kto zostanie królem - ogr, czy on. Ostatecznie Artie zdecydował, że on przejmie koronę, a lud i tak był zadowolony z tej decyzji.   

CharakterEdytuj

Artie, możnaby rzec jest troszkę "ciapowaty". W swoim dawnym domu nie był lubiany. Dręczył go chłopak imieniem Lancelot, będący silniejszy od niego.

RodzinaEdytuj

Członek Kim jest dla Shreka
Fiona Kuzynka
Shrek Szwagier
Król Harold Wuj
Królowa Lilian Ciotka
Farcle Syn kuzyki
Fergus Syn kuzynki
Felicja Córka kuzynki