FANDOM

Król Harold
Harold
Ogół
Filmy Shrek 2
Shrek 3
Shrek 4
Pochodzenie Zasiedmiogórogród
Znajomości
Przyjaciele Kot
Osioł
Rodzina
Bratanostwo Artur
Małżonek/Małżonka Lillian
Zięciowie/Synowe Shrek
Inne
Główny wróg Wróżka chrzestna
Książe z bajki
Rumpelstillskin

Król Harold to postać pojawiająca się w filmach z serii Shrek będąca ojcem Fiony i teściem jej męża, Shreka.

WyglądEdytuj

CzłowiekEdytuj

Harold jest siwym i powoli łysiejącym mężczyzną. Posiada małą bródkę. Jego oczy są koloru brązowego.

UbiórEdytuj

Król, jak można się domyślić, nosi nagłowie złotą koronę, ozdobioną wzorami i drobnymi niebieskimi klejnotami. Jego niebieska szata sięga poniżej pasa.

RopuchaEdytuj

Pod koniec filmu Shrek 2 Harold zamienia się w ropuchę. Staje się zielony, jedynie spód, w okolicach brzucha przybiera biały kolor. Wciąż ma na sobie koronę i krótką bródkę.

HistoriaEdytuj

Shrek 2Edytuj

Po ślubie, Shrek i Fiona postanawiają odwiedzić rodziców. Jednak Haroldowi nie podoba się, że jego córka wyszła za ogra. Dlatego nie nawiązuje z nim zbyt dobrych relacji. Jednak gdy Wróżka chrzestna daje mu eliksir, który ma spowodować zakochanie się w Fiony w Księciu z bajki, ten nie podaje go Fionie, a gdy wróżka dowiaduje się o tym i rozzłoszczona ciska w Shreka wiązką z różdżki, Harold osłania go, jednak płacąc za to zamianę w ropuchę.

Shrek TrzeciEdytuj

Harold umiera i zleca Shrekowi zajęcie jego miejsca na tronie, jednak gdy ten odmawia, umierający ostatkiem sił oznajmia, że rolę króla może przejąć też po nim kuzyn Fiony, Artur Pendragon.

Shrek ForeverEdytuj

Pojawia się w retrospekcjach, w których ma podpisać kontrakt z Rumpelstillskinem. W prawdziwym świecie nie robi tego, jednak w rzeczywistości, gdzie Shrek się nigdy nie narodził, podpisuje go, lecz nie wie, że powoduje tym przejęcie korony pzez Rumpla, który nie może być dobrym królem.

OsobowośćEdytuj

Harold jest dość spokojny i nerwowy. Chce, by jego córce żyło się jak najlepiej, a nie wierzy, że może być jej dobrze z jakimś zielonym ogrem. Dlatego też na początku nie polubił Shreka. Na szczęście, gdy poznał go bliżej, zmienił zdanie co do niego, a nawet chciał powierzyć mu władanie Zasiedmiogórogrodem.

RodzinaEdytuj

Członek Kim jest dla Harolda
Królowa Lillian Żona
Fiona Córka
Shrek Zięć
Artur Siostrzeniec/Bratanek
Fergus Wnuk
Farcle Wnuk
Felicja Wnuczka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki