FANDOM

Lord Farquaad
Farq
Ogół
Filmy Shrek
Shrek 3-D
Znajomości
Rodzina
Inne
Główny wróg Shrek
Fiona

Lord Farquaad to główny czarny charakter w filmie "Shrek".

WyglądEdytuj

Jest on mężczyzną o niskim wzroście. Posiada dość długie, czarne włosy, jasne, niebieskie oczy i "kwadratową" szczękę. Zazwyczaj ubrany jest w czerwony strój.

HistoriaEdytuj

ShrekEdytuj

Lord zorganizował turniej, w który miał wyłonić zwycięzce, który dla niego wyruszyłby do wieży chronionej przez straszną smoczycę, w której uwięziona jest królewna Fiona. Ku zdziwieniu wygrywa Shrek. Uwalnia Fionę, jednak po oddaniu jej Farquaadowi uświadamia sobie, że jest w niej zakochany, więc "odbija ją" skutkiem czego niedługo potem biorą ślub, a lord umiera pożarty przez smoczycę strzeżącą wieży.

Shrek 3-DEdytuj

Duch Farquaada powraca i porywa Fionę. Gdy ta spadła z wodospadu i jest pewne, że umarła, Smoczyca wkracza do akcji i niszczy ducha ogniem, a Fionie udaje się przeżyć.

Relacje z innymiEdytuj

  • Smoczyca - jest przekleństwem Farquaada. Dwa razy spowodowała jego śmierć, co wynika z jej miłości do Osła. Za pierwszym razem pożarła go, a gdy jego duch powrócił, "usmażyła go".
  • Shrek i Fiona - lord Farquaad chciał wziąć sobie Fionę za żonę, a Shrek miał mu nawet w tym pomóc, jednak wszystko zmieniło się, gdy królewna i ogr zakochali się. Po pożarciu przez Smoczycę jego duch powrócił, aby zemścić się na parze. Jednak nie udało mu się to.
Facelogo

Herb Farquaata

CiekawostkiEdytuj

  • Herb Farquaada jest nieco podobny do loga Facebooka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki