FANDOM

Shrek
Shrek P.jpg
Ogół
Filmy Shrek
Gatunek Ogr
Znajomości
Przyjaciele Puszek Okruszek
Osioł
Ciastek
Rodzina
Małżonek/Małżonka Królewna Fiona
Teściowie Król Harold
Królowa Lilian
Inne
Główny wróg Lord Farquaat
Rumpel
Wróżka chrzestna
Książe z bajki
Cel Zdobycie pełnego bezpieczeństwa dla rodziny

Shrek to tytułowa postać produkcji DreamWorks będąca dużym, zielonym ogrem.

WyglądEdytuj

Shrek jest zielonoskórnym ogrem o dość masywnej budowie. Posiada wielką głowę, duży nos, długie usta rozciągające się prawie "od ucha do ucha" oraz brązowe oczy, a także uszy ufoludka. 
Nosi na sobie szmacianą bluzkę, na które zarzucone jest coś w rodzaju skórzanego męskiego bolerka. W związku z tym, że żyje on prawdopodobnie w średniowieczu nosi brązowe pończochy i ciemne buty.

HistoriaEdytuj

Shrek żył spokojnie wśród swoich ukochanych bagien, lecz jego spokój przerwał Lord Farquaad, który wygnał bajkowe postacie, a te znalazły schonienie pod jego domem. Jednak ogr nie był zbyt tolerancyjny, więc postanowił zrobić wszystko, by odzyskać spokój. Lord obiecał mu go wzamian za rękę Fiony, w której Shrek ostatecznie sam się zakochał i odbijając ją Farquaadowi poślubił ją. Skutkiem tego kólewna Fiona stała się ogrzycą. 
Wiedli razem szczęśliwy żywot, choć napotkało ich kilka dość dużych przeszkód. Kilka razy dochodziło do kryzysowych sytuacji, w których przez magię małżeństwo mogło nigdy więcej się nie zobaczyć. Na szczęście wszystko zakończyło się happy endem, a Shrek i Fiona stworzyli rodzinę mającą w składzie troje dzieci.

CharakterEdytuj

Bohater na początku był zdecydowanie typem samotnika. Do szczęścia wystarczały mu on i jego bagna. Jednak pod wpływem Fiony stał się łagodniejszy, romantyczny i rodzinny, choć jego dawny charakter czasami odzywał się powodując duże szkody, ale zazwyczaj zwyciężało jego nowe "ja" ratując rodzinę z opresji i kryzysów.

RodzinaEdytuj

Członek Kim jest dla Shreka
Fiona Żona
Farcle Syn
Fergus Syn
Felicja Córka
Król Harold Teść
Królowa Lilian Teściowa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki