FANDOM

Shrek 2
SHREK-2.jpg
Ogół
Premiera Światowa 21 maja 2004
Premiera w Polsce 2 lipca 2004
Gatunek Film animowany
Film familijny
Komedia
Kontynuacje Shrek Trzeci
Shrek Forever
Poprzedniki Shrek
Specjalne Pada Shrek
Shrek ma wielkie oczy
Shrek 3-D
Shrek latem
Twórcy
Reżyseria Andrew Adamson

Conrad Vernon
Kelly Asbury

Scenariusz Andrew Adamson

Joe Stillman
J. David Stem
David N. Weiss

Muzyka Harry Gregson-Williams
Inne
Nagrody 2 Złote Kaczki
5 People's Choice
2 Teen Choice
3 Światowa Akademia Muzyki Filmowej
Nominacje 2 Oscary

1 Złoty Glob
1 Cannes
2 Critics' Choice
1 IFTA
People's Choice
7 Annie
2 Grammy
1 Teen Choice
1 Satelita
1 MTV
2 Saturny
1 Złota Szpula

Produkcja DreamWorks

Shrek 2 to kontynuacja filmu "Shrek" opowiadająca o losach tytułowego bohatera, lecz tym razem wraz z jego nową żoną - Fioną.

Podstawowe informacjeEdytuj

  • Kraj produkcji: USA
  • Reżyseria: Andrew Adamson, Kelly Asbury, Conrad Vernon
  • Scenariusz: David N. Weiss, Joe Stillman, Andrew Adamson, J. David Stem

Wszystkie częściEdytuj

Poprzednikiem Shreka 2 jest:

Kolejne części to:

Istnieje także kilka filmów krótkometrażowych:

Oprócz tego wypodukowano film o przygodach jednego z głównych bohaterów, Puszka Okruszka:

Głosu użyczyliEdytuj

Postać Wersja polska Wersja anglojęzyczna
Shrek Zbigniew Zamachowski Mike Myers
Fiona Agnieszka Kunikowska Cameron Diaz
Osioł Jerzy Stuhr Eddie Murphy
Kot Wojciech Malajkat Antonio Banderas

FabułaEdytuj

Po zawarciu małżeństwa ShrekFiona, a także Osioł wyruszają do rodziców panny młodej - Harolda oraz Lilian, będących monarchami, którzy zaskoczeni nie mogą znieść, że ich córka przez swojego męża stała się ogrzycą, a w szczególności król, który podczas kolacji urządza przeciwko zięciowi wielką awanturę, który również nie daje za wygraną. 
Fiona w końcu załamuje się i ucieka do jednego z pokoi. Spotyka tam Wróżkę chrzestną, która wręcza jej ulotkę promującą jej laboratorium z eliksirami. Shrek wchodzi do pokoju i rozpoczyną kolejną kłótnię ze swoją nową małżonką.
Tymczasem okazuje się, że wróżka zmusiła króla dowynajęcia pogromcy ogrów, Puszka, by móc podmienić Shreka za swojego syna, Księcia z bajki. Jednak ko staje się sprzymierzeńcem ogra i pomaga mu włamać ię do laboratorium, aby ukraść specjalny elisir, który miał pomóc małżeństwu Shreka. Jednak eliksir zamienia ich w... ludzi, a Osła, jakby tego było mało w białego rumaka. Jednak Fiona była tymczasem w pałacu króla i nie wiedziała, że jej transformacja to wina jej męża.
Wróżka wykorzystała tą sytuacje. Próbowała wmówić Fionie, że jej syn rto Shrek po zamianie, jednak ostatecznie ogr, mimo oporów, jakie stawiała mu wróżka uratował swój związek i całując Fionę odmienił ich oboje z powrotem w zielone tęgie stworzeni, jakimi byli na początku choć wcale nie przejmowali się tym, a możnaby rzec, wręcz przeciwnie. Jednynym poszkodowanym poczuł się Osioł, który nie chciał wracać do swojego pierwotnego wcielenia.
Tymczasem rozgniewana wróżka, będąca świadkiem przemiany rzuciła wiązką energii ze swojej różdżki, którą "przyjął" Harold stając się małą ropuchą.
Po pewnym czasie do Osła przyleciała Smoczyca, oznajmiając mu, że niedługo będzie ojcem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki