FANDOM

Smoczyca
Smoczyca.PNG
Ogół
Gatunek Smok
Znajomości
Przyjaciele Kot
Shrek
Fiona
Rodzina
Małżonek/Małżonka Osioł
Dzieci Smosiołki
Inne
Moc Lot
Zianie ogniem
Główny wróg Lord Farquaat
Książe z bajki

Smoczyca to postać pojawiająca się w filmach z serii Shrek debiutująca już w jego pierwszej części.

WyglądEdytuj

Smoczyca ma ogromne rozmiary i czerwoną opancerzoną skórę. Wzdłuż kręgosłupa, z pleców wyrastają płaskie kolce. Ogon jest ostro zakończony. Jej skrzydła proporcjonalnie są dość małe, choć z łatwością unoszą ją w powietrze. Na głowie, przy jej obydwu bokach widać, długie, białe kolce. Oczy mają kolor zieleni, a nad nimi wyraźnie widać długie, czarne rzęsy.

HistoriaEdytuj

ShrekEdytuj

Na początku smoczyca strzegła wysokiej wieży, w której uwięziona była królewna Fiona. Jednak gdy poznała Osła, zakochała się w nim od pierwszego wejrzenia i pomogła mu oraz Shrekowi unicestwić lorda Farquaada.

Shrek 2Edytuj

Smoczyca pojawia się pod koniec filmu, kiedy to oznajmia swemu wybrankowi, że został ojcem.

Shrek TrzeciEdytuj

Występuje na początku, gdy wszyscy żegnają się z odpływającym w poszukiwaniu Artura Shrekiem oraz na końcu gdy pomaga pokonać złego Księcia z bajki.

Shrek ForeverEdytuj

Pojawia się między innymi gdy transportuje swoich przyjaciół w miejsce, w którym mają odbyć się urodziny ogrzątek.

Części specjalne:Edytuj

Shrek 3-DEdytuj

Pojawia się w połowie tego krótkometrażowego filmu. Najpierw ucieka przed ożywionym smokiem będącym pierwotnie kamiennym posągiem, później ratuje Shreka, Fionę oraz Osła przed upadkiem z wodospadu i w końcu niszczy ducha Farquaada swoim ogniem.

Pada ShrekEdytuj

Jest widoczna przez krótki moment, gdy bierze udział w obchodach świąt Bożego Narodzenia w domu Shreka, a właściwie na dworze koło jego mieszkania.

OsobowośćEdytuj

Smoczyca to ostra i groźna samica, któa jednak przy swoich przyjaciołach, a także rodzinie staje się bardzo łagodna i troskliwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki